diumenge, 1 de juny del 2014

La mona


El mes passat vam celebrar el dilluns de pasqua amb uns amics. I com no, els pares vam portar les mones.

La mona d'en Pau la varem fer a casa i, la veritat, va quedar molt bona.

Uns dies enrere vaig assistir a un curset de fer mones, molt més elaborades que la que vaig acabar fent jo, però em va servir per agafar idees. Si algun dia m'animo a fer algun dels pastissos que em van ensenyar, ja ho compartiré.

Per no complicar-me, per a la mona d'en Pau vaig fer un pa de pessic, el vaig farcir amb melmelada, el vaig cobrir amb xocolata i el vaig decorar amb lacasitos i una figura de xocolata.

Aquí teniu la recepta:

Pa de pessic:

1 iogurt natural
1 mida d'oli
2 mides de sucre
3 mides de farina
3 ous
1 sobre de llevadura
Mantega

Es pren com a mida el got del iogurt. La recepta original és amb iogurt de llimona, però com que després hi posarem la melmelada i la xocolata, he preferit que sigui natural.

Preescalfem el forn a 180 ºC.

Anem afegint els ingredients en un bol i anem remenant. Quan tinguem una massa homogènia, la bolquem sobre un motlle desmuntable, al que haurem untat de mantega, per a que després resulti fàcil desemmotllar el pa de pessic. Posem al forn durant 20-25 minuts a 180 ºC, o fins que veiem que la punta d'un ganivet surt neta al punxar al centre del pa de pessic.

Desemmotllem i deixem refredar.

Cobertura i farcit:

200 gr xocolata per fondre
200 ml nata per cuinar
50 gr mantega
Lacasitos
Melmelada de maduixa
Licor de mora

Partim el pa de pessic per la meitat i emborratxem les dues cares interiors amb el licor de mora. Farcim amb la melmelada i ajuntem les meitats.

Per a fer la cobertura, escalfem la nata fins que comenci a bullir, llavors la retirem del foc i anem afegint la xocolata trossejada i la mantega. Remoure fins a obtenir una crema homogènia.

Cobrim el pastis, decorem amb les xocolatines de colors, i el deixem a la nevera fins que la cobertura s'hagi endurit.

Bon profit!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada